| Bolag | Skribent | Publicerad | Tidning, sida |
| ”Vätgasbilar i Finland om ett par år” | Patrik Harald | 18.11.2021 | 2021-09, 17 |
| Hyra eller leasa bilen? | Johan Hultkrantz | 21.10.2021 | 2021-08, 13 |
| Finlir i vd-klassen | Bo Ingves | 25.8.2016 | 2016-07, 24-25 |
| Något i hästväg | Bo Ingves | 26.5.2016 | 2016-05, 22-23 |
| Bilen som växte upp | Bo ingves | 21.5.2015 | 2015-05, 28 |
| Angenäm landsvägsbil | Bo Ingves | 23.4.2015 | 2015-04, 28-29 |
| Bilen som sopade rent | Bo Ingves | 26.3.2015 | 2015-03, 24-25 |
| Nya Volvo XC 90: Svensk uti fingerspetsarna | Bo Ingves | 25.9.2014 | 2014-09, 22-23 |
| En bil är en allvarlig sak! | Ragnhild Artimo | 24.10.1996 | 1996-10, 11 |
| Swatchbilen blev smart | Ragnhild Artimo | 19.10.1995 | 1995-13, 14 |
| Komfort ledord för BMW yngsta skapelse | Christian Schönberg | 19.10.1995 | 1995-13, 12 |
| Hyr finländsk är Saaben och Opeln frän Nystad? | Fredrik Nars | 19.10.1995 | 1995-13, 16-17 |
| Eurobilar i medvind | Emily von Sydow | 19.10.1995 | 1995-13, 26 |
| Miljövänligare bilar kräver nya attityder | Bjarne Nyman | 20.10.1994 | 1994-13, 22-23 |
| BMW: Dyra bilar för rika människor - och några för medelklassen | Bo Ingves | 20.10.1994 | 1994-13, 17 |
| Snart kommer den svenska sportbilen Jösse Car | Ragnhild Artimo | 26.5.1994 | 1994-08, 20 |
| Volvo och ABB i bräschen för ny hybridteknik | Claus Laurén | 14.10.1993 | 1993-13, 26 |
| Renault satsar på små framtidsbilar | Ragnhild Artimo | 14.10.1993 | 1993-13, 12 |
| Optisk ”fladdermus” på vägbanan kunde rädda liv | Claus Laurén | 14.10.1993 | 1993-13, 30 |
| Mercedes-Benz håller positionerna | Ragnhild Artimo | 14.10.1993 | 1993-13, 14-15 |
| Britt-Toyota blir effektivast i Europa | Christian Schönberg | 14.10.1993 | 1993-13, 08-09 |
| Även nya bilar rostar | Christian Schönberg | 14.10.1993 | 1993-13, 21 |
| Vaisala Technologies skall ge bilarna mer intelligens | Ragnhild Artimo | 12.12.1991 | 1991-16, 12-13 |
| Volvo kör hårt för miljön | Betty Marschan | 10.10.1991 | 1991-13, 21 |
| Nya Saab 9000 CS stor, körvänlig och säker | Christian Schönberg | 10.10.1991 | 1991-13, 18 |
| Citroën ZX bjuder på passiv fyrhjulsstyrning | Christian Schönberg | 10.10.1991 | 1991-13, 24-25 |
| Världens bilindustri dirigeras från Tokyo | Christian Schönberg | 11.10.1990 | 1990-15, 19 |
| Nu krävs nytänkande inom vår bilhandel | Tommy Westerlund | 11.10.1990 | 1990-15, 08-09 |
| Lyckas Ford komma tillbaka? | Christian Schönberg | 11.10.1990 | 1990-15, 22-23 |
| Engelsk bilklassiker lystrar till Detroit - Jaguar sadlar om i Fords trygga hägn | Erkki Olin | 11.10.1990 | 1990-15, 30-31 |
| Calibrafeber i Nystad | Christian Schönberg | 11.10.1990 | 1990-15, 14 |
| Blir bilarna miljövänliga? - Katalysatorn är ett tveeggat svärd | Bjarne Nyman | 11.10.1990 | 1990-15, 26-27 |
| Billigare bytesbilar för dyra för expor | Tommy Westerlund | 11.10.1990 | 1990-15, 10-11 |
| Jaguars kvalitetspris till Finland | Bo Ingves | 24.5.1990 | 1990-09, 13 |
| USA-bilar pop igen | Bo Ingves | 12.10.1989 | 1989-15, 22 |
| Paketbilsboomen fortsätter - totalrevidera skattesystemet! | Christian Schönberg | 12.10.1989 | 1989-15, 10 |
| Husbilsimporten ökar kraftigt - landskamp FIN-BRD | Christian Schönberg | 12.10.1989 | 1989-15, 30-31 |
| Gruset dominerar landsvägstransporterna | Katarina Koivisto | 12.10.1989 | 1989-15, 08-09 |
| Frankfurt och andra plock | Bo Ingves | 12.10.1989 | 1989-15, 20-21 |
| Bly är giftgör både naturoch katalysator | Bo Ingves | 12.10.1989 | 1989-15, 12-13 |
| Alfa Romeo charmar | Christian Schönberg | 12.10.1989 | 1989-15, 24 |
| ”Alkorest-tradition”? | Christian Schönberg | 12.10.1989 | 1989-15, 17 |
| Krympande marknadsandel bekymrar inte Scan Auto | Tommy Westerlund | 6.10.1988 | 1988-15, 16-17 |
| Sisu upp ur träsket | Peter Nordling | 17.3.1988 | 1988-05, 08-09 |
| BMW i Regensburg | Lars-Gunnar Larsson | 19.11.1987 | 1987-18, 26-27 |
| Saab Cabriolet drar | Håkan Nylund | 18.6.1987 | 1987-11, 10 |
| Personbilsmarknaden | Peter Nordling | 18.6.1987 | 1987-11, 06-07 |
| Konkurrenskraftig Omega | Håkan Nylund | 18.6.1987 | 1987-11, 09 |
| Datorer gör allt hos Volvo | | 18.6.1987 | 1987-11, 08-09 |
| Veteranbilar för finsmakare | Stig Kankkonen | 11.9.1986 | 1986-13, 26 |
| Bilåret 87 | Christer Ekebom | 11.9.1986 | 1986-13, 24-25 |
| Ökad säkerhet med fyrhjulsdrif | Christer Ekebom | 6.3.1986 | 1986-04, 22-24 |
| Subventionerade förmånsbilar? | | 16.5.1984 | 1984-09, 05 |
| Skall vi få gasdrivna bilar? | Ragnhild Artimo | 17.12.1980 | 1980-19-20, 20-21 |
| Produkten utvecklas men grundidén består | Maria Planting | 23.4.1980 | 1980-07, 34-35 |
| Mera plast i bilarna | Kai Finell | 23.1.1980 | 1980-01, 06-07 |
| Färre nya bilar på 80-talet? | Mats Kockberg | 23.1.1980 | 1980-01, 10-11 |
| Plåtko blev mjölkko | Matts Kockberg | 24.1.1979 | 1979-01, 07 |
| SAAB-Valmet-Chrysler=Peugeot? | Christian Sundgren | 27.9.1978 | 1978-14, 16-17 |
| Säkerhetsbilen gör reträtt för säkrare standardvagnar | | 3.11.1976 | 1976-17, 13-14 |
| ”Live Show” av Volvo i frontalkrock | | 6.9.1972 | 1972-13, 11-12 |